Novinky AutoCAD Civil 3D 2018

Státní svátky na začátku května jsou ty tam, další nás čekají až v červenci, tak si pojďme trochu od práce odpočinout nad novinkami AutoCAD Civil 3D 2018. Co nám tedy nová verze Civil 3D 2018 v české lokalizaci přináší?

autocad-civil-3D-2018

V prvé řadě, protože Civil 3D využívá jádro samotného AutoCADu (pro hnidopichy, ano jedná se o jádro AutoCAD Architecture J ), doporučujeme shlédnout článek novinek AutoCAD 2018 na našem AutoCAD blogu. Zároveň předem upozorňujeme, že český country kit, stejně tak jako další národní lokalizace budou vypuštěni Autodeskem v průběhu května až června 2018, ostatně jako tomu tak bývá, i z tohoto důvodu se proto nepouštíme do závodů s ukázkami novinek. Nyní je tedy možné si stáhnout a nainstalovat Civil 3D 2018 a spouštět jej bez českého country kitu, jen tedy s českým překladem. Instalační soubory si stáhněte ze svého účtu Autodesk Account.

Máte-li novinky AutoCADu 2018 za sebou, případně i nainstalován C3D 2018 CSY, pojďme se podívat na samotné jádro Civil 3D, čas jsou peníze, i mezi dovolenými a tak jsme novinky připravili „strukturovaně“:

Infraworks v Civil 3D

Začněme z lehka – Infraworks obdržel v Civil 3D vlastním Pás karet v ribbonu, pro ty z nás, co Infraworks využívají, jistě šikovné a zároveň to značení postupnou hlubší integraci I360 v C3D a naopak, což je dobrá zpráva.

Obrázek 1 Pás karet pro Infraworks 360

 

Koridor

V koridorech bylo zapracováno na odstraňování překrývajících se oblastí koridoru při napojení dvou přímých a také v obloucích.

Obrázek 2  Před aplikací úpravy
Před aplikací úpravy

Obrázek 3 Po aplikací úpravy

Po aplikaci úpravy

Obrázek 4 Odstranění úpravy

Odstranění úpravy

Tvorba spojených tras

Od verze 2018, je možné vytvářet tzv. Spojené trasy – jedná se v podstatě o horizontálně, případně i vertikálně propojené objekty. Vertikální propojení tras je realizované skrze jejich podélné profily.

Obrázek 5 Spojené trasy

Dynamicky odsazený profil

Tato možnost nově přibyla pod Odsazenými trasami, nyní je tak možné definovat odsazené profily a příčné sklony pro Vámi definované úseky tras.

Obrázek 6 Dynamicky odsazený profil

Návrhové linie s relativní definicí výšky k povrchu

Výšku vrcholů Nlinií je nyní možné dynamicky navázat na výšku povrchu pomocí relativní vzdálenosti  povrchu, odpadne Vám tak nutnost provádět ruční změny výšek vrcholů Nlinií při změně povrchu, ať už byla vyvolána z jakéhokoli důvodu.

Obrázek 7 Návrhové linie s relativní definicí výšky k povrchu

Dynamické návrhové linie koridoru

Jako další přínos nové verze vidíme i možnost využití extrahovaných Nlinií koridoru jakožto řídícího objektu základny koridoru – určitě perfektní věc.

Obrázek 8 Extrahované dynam. Nlinie koridoru, jako řídící objekt základy koridoru

Vylepšení práce se zobrazenými příčnými řezy

Zjednodušená manipulace s řezy

Nově přibyla funkce „rámečku“ vykreslených příčných řezů, pomocí kterého je definována plocha pro např. dodatečně ručně dokreslené prvky řezu. Veškeré objekty v rámečku obsažené jsou velmi jednoduše, pouze pomocí posunu za úchopový bod, přesouvány společně s řezem – opravdu užitečná věc.

Obrázek 9 Rámeček vykreslené stopy řezu

Přidání vykreslených zobrazení stop příčných řezů do Skupin stop příčných řezů

V Ribbonu Zobrazení stop příčných řezů pro daný výběr řezu přibyl nástroj pro „Přesun do skupiny zobrazení příčných řezů“. S jeho pomocí přidáte do dané skupiny zobrazení stop PŘ jednoduše další řez.

zobrazení stop příčných řezů

Další vylepšení

  • opět byl do C3D dodán balíček Enhancements v1 z předchozí verze,
  • byly přidány vylepšení do generování výkresů,
  • a pár dalších drobností.

Napsat komentář